Unges trivsel og præstationsoptimering
Linda Hejselbak fra Greve Gymnasium og coach med speciale i unges trivsel og præstationsoptimering præsenterer, hvordan vi kan fremme elevernes udvikling og mentale trivsel ved at skabe læringsmiljøer, der fremmer elevernes psykologiske tryghed og giver større trivsel og læring – og dermed også præstationer.
Undervisningsforløb i anvendt sportspsykologi. Forløbet taler ind i faglig trivsel, idet udvikler elevernes mentale styrke og giver dem metoder til at håndtere modgang.
Løse ark som kan bruges til at styrke feedbackkulturen, gruppedynamikken og arbejdet med roller til disciplinerne
”Feedback-ark til styrkeøvelser med klassiske løft og kettlebells”
”Videofeedbackskema til springgymnastikøvelser”
Idrætskort
Sune Lerbech Andersen fra Aarhus HF og VUC præsenterer nyudviklede “idrætskort”, der lader eleverne koble og forklare fagbegreber til tilfældige forskellige sportsgrene. Kortene har givet elever med overvejende praktisk interesse en stemme i de teoretiske sekvenser.
Eksempler på brug af AI i idræt
Nicklas Elmholt Skou fra Nordsjællands Grundskole og Gymnasium og Læring AI præsenterer eksempler er på, hvordan vi konkret kan bruge AI som idrætsundervisere.